Wetterstrand eller Sahlin?

Gah jag blir så irriterad på den här "nyheten" från Aftonbladet. Som att man bara får välja mellan Wetterstrand eller Sahlin. För det finns ju inga fler partier än MP och S.... att välja emellan.

Tyvärr tror jag att det hela handlar om att de är just kvinnor. Någon får en snilleblixt på tidningsredaktionen "Ahmen shit killar, nu är det nyhetstorka igen... någon som har en pseudonyhet vi kan spinna lite på?" Sen börjar karusellen eller jakten på saker som kan fylla ut tomrummen. Jag antar att vi får vara glada över att det i alla fall inte handlade om deras utseenden enbart. Konstigt att man bara jämför kvinnors utseenden - eller hur? Det kanske har att göra med att få människor väljer Reinfeldt framför vilken kvinna som helst.

Pressbild från Socialdemokraterna.se



Pressbild från Miljöpartiet.se

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag kan ändå inte låta bli att gilla Freddie... kanske inte instämmer i allt han tycker och gör, men som person: Hell yeah.

2009-12-06 @ 10:44:50
URL: http://linn-linuspalinjen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0