Julkort

Hah! För första gången i världshistorien är yours truly på G med att faktiskt skicka iväg julkort. Tidigare år har jag inte hunnit, varit för sent ute, varit för lat, för trött, för gravid, för upptagen - you name it!

Nu har jag i alla fall fått arslet ur vagnen och har lyckats med att:

Fundera ut vem jag överhuvudtaget ska skicka korten till
Ta korten (Lite fina Luciaaktiga bilder på tjejerna)
Framkalla dem från Fujidirekt
Samlat ihop adresser (Varför har jag inte snygg adressbok ?)
Skriva en rolig hälsning på dem (inte lika lätt som jag förväntade mig eftersom det är foton - doh!)

Nu kvarstår bara:
Att köpa och klistra på frimärken
Lägga dem på lådan

Jag blir mörkrädd när jag tänker på vad som fortfarande kan gå fel. Jag har inte alls tur när det gäller att köpa frimärken - usch nu blir jag kallsvettig bara jag tänker på det.

Julkort är förresten en hel vetenskap. När ska man lägga dem på lådan egentligen? Hur vet man vem man ska skicka till? Hur roligt är det att missa någon och när man väl upptäcker att de har skickat till oss så är det ju redan för sent att skicka tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0