Men du gillar ju tårta

Igår satt jag och min tvååring Malin på barnens rum och lekte någon avancerad roll-lek.

Hon delade ut rollerna och jag fick i uppdrag att säga en massa matvaror.
Ketchup säger jag
Lite ketchup säger Malin och plockar det symboliskt från min hand och häller ner det lika symboliskt i en imaginär gryta.
Purjolök fortsätter jag med
Purjolök härmar Malin och fortsätter med att symboliskt hälla saker.
Grädde
Äpplen
Grönsaker
Bacon
Lite mer ketchup osv.
Allting ner i den imaginära grytan

Tillslut så frågar jag malin vad exakt det är som vi kokar ihop.
"En tårta mamma!"  Blir hennes svar.
Oh wow tänker jag.
Jag - "Gillar du tårta så mycket Malin?"


Malin - "Nej mamma men du gillar ju tårta" blir svaret.

Det är ju så att man blir lite rörd.

Kommentarer
Postat av: Daniel

å en god tårta du får, håll till godo å slafsa!

2009-11-23 @ 22:07:13
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0