Framtiden och jag?

Håller på och funderar fram och tillbaka. Undrar varför det är okej att ha sina barn 30h per vecka på dagis trots att man är arbetslös eller föräldraledig i vissa kommuner men inte i andra. Borde inte alla människor erjudas den möjligheten? Ibland skulle jag i alla fall behöva ha mina stora skruttar på dagis mer än de 15h de har nu. Mest för att jag sover för jäkla dåligt just nu. (Nu är de  lediga från dagis men ändå.)

Vi har ungefär 1 barnvakt  som vi helst inte vill trötta ut.  Min man är lika trött som jag och har behövt jobba och plugga som en galning fram tills nu. Med andra ord ingen direkt avlastning där heller.

En lösning som vi trodde på båda två var att lille H skulle få välling kvällstid men det har inte direkt fungerat. Det här med flaska tycker han är lika intressant som en gammal sko. Eller nej. En gammal sko är bra mer intressant. Jag är nu lite mer stressad över det här med maten och Henrik. Det är trots allt typ 5-6 månader kvar innan han ska börja på dagis och just nu äter han inte mer än kanske 2 tsk slät puré och slickar lite på gröten.

Eftersom jag är desperat just nu så funderar jag på alternativa sysselsättningar. Typ om jag pluggar och är föräldraledig samtidigt så får de stora barnen chansen att vara mer på dagis. Det är ju typ 100 gånger lättare att plugga något än att vara föräldraledig till 3 ganska små barn med relativt olika krav på tillvaron.

Blä är lite vad jag känner just nu...!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0