Loppisen som gud glömde

Jahaja. Jag var ju på en loppis igår. De som anordnade den hade minsann gjort reklam i lokalblaskan i fleeeera veckor. Det skulle vara ponnyridning och sockervadd.
Jag var skitpeppad och tänkte mig typ en loppis i stil med den som brukar vara i Tuna Park.

Shit vad leksaker jag skulle shoppa. Sånna där grejer som man vill ha men aldrig tycker att man ska köpa. Eller njae. Någon barbie eller fem kanske och lite dockkläder. (Mina stackars barn har ju inga kläder till sina små bebisdockor eftersom de aldrig förr har varit speciellt intresserade. Nu helt plötsligt har det exploderat ett slags klädintresse för de där babydockorna och då snor de naturligtvis Henriks kläder. Som om han inte hade alldeles för lite kläder redan innan ;))

Anyways - jag kom - alldeles peppad med ett litet barn sovandes i vagnen och tänkte tokköpa grejer. Men de där jäkla ponnyhästarna lyste med sin frånvaro och inte såg jag röken av någon sockervadd. Allt som såldes på loppisen verkade dessutom vara .... kläder.  Jag blev ungefär så besviken som ett barn som ser tomten klä av sig för att bli pappa som sen super sig aspackad och däckar på alla julklapparna så att de går sönder. My God. Kläder. Jaja jag köpte några plagg för sakens skull och höll på att smälla av när tanten som jag dealade med började snacka om huuuuuur exklusiva Me&I kläderna var. Enligt henne var de värsta designer grejen. Det var droppen för mig och "my queue to leave"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0