Middag hos min käre far

Idag ska vi minsann käka lördagsmiddag hos min käre far. Det gör vi nästan varje lördag. Det är värsta lyxen att få slippa ta hand om en middag i veckan och dessutom disken på det. Till råga på allt så lagar han underbart god mat.
Som om det inte vore nog så håller min underbare man på med att göra en frusen vit chokladkaka. Mina smaklökar kommer att tro att de har dött och sen hamnat i himlen. Inte nog med det. Han vispade dessutom ihop någon slagssockerkakehistoria.


Såhär såg det ut för ett par middagar sen hemma hos min pappa. Massor med grillat kött, hemgjord tzatziki, svarta kalamata oliver, köpta hashbrowns, köpt Gazpacho som var förvånansvärt god, vitt alkoholfritt bubbelvin till mig(supergott), vatten till micke, rött vin till min pappa och saft till barnen samt vitlöksbröd.

(Okej det vita vinet passar mindre bra till köttet men å andra sidan är det jäkligt gott.)



Kommentarer
Postat av: FLOOSAN

mysigt!

2010-08-29 @ 14:28:25
URL: http://blogg.mama.nu/floosan
Postat av: Emma

Fytusan var det låter härligt det ser helt underbart ut blev det nått kvar ?? KRaam

2010-08-29 @ 19:07:53
Postat av: Sanna

Eller hur. Superhärligt var det.

2010-08-30 @ 14:31:03
URL: http://iefterhand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0