Gah flytten

Om 20 dagar så ska vi flytta. Det är verkligen inte lång tid alls. Jag är ju helt värdelös just nu och klarar knappt av att plocka ut ur diskmaskinen så jag är inte alls mycket till hjälp. Just nu har vi packat 4/15 flyttlådor + att vi ska hinna med en massa flyttstädning samtidigt som vi bor i lägenheten. Inte för att det är roligt utan för att vi har väldigt lite tid på oss att flytta.


Just nu står det följande saker på "att städa" listan:
  • Grovrengöra spisen inklusive bakom den.
  • Frosta av frysen och rensa kylskåpet så att det blir rent och fräscht  (trots att de mest troligt byter ut både kyl och frys när vi flyttar)
  • Göra rent köksfläkten ordentligt
  • Rengöra badrummet ordentligt - under badkaret har vi nog inte vågat titta på ett tag.
  • Putsa fönster - det är i alla fall något jag kan göra
  • Torka och rengöra alla garderober och skåp
  • Torka av alla vertikala ytor där barnen har lämnat små handavtryck
  • Torka rent alla lister - gaaah jag hatar lister


Dessutom så har vi lite småfix som dessutom måste återställas i lägenheten:
  • Be FixarJanne att montera ur 2 diskmaskiner och byta plats på dem.
  • Återställa en hylla i en av underskåpen i köket. (Mycket joxigt och inte alls roligt)
  • Skruva ner alla hyllor och grejer som vi har skruvat upp
  • Få någon att ta ner alla lampor. (Gah hur drygt är det inte med lampor egentligen?)

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0