Ny dag, nya tag?

Gah det tar ju aldrig slut. Jag börjar fundera på om jag har räknat fel på flyttkartongerna för jag är nästan säker på att det är fler tomma än fyllda uppe på vindsutrymmet.

Igår hittade jag dessutom ett skitsmart flytttips. Att numrera lådorna istället för att skriva på dem vart de ska och ha en liten guide till vad varje numrerad låda innehåller. - Det hade ju varit trevligt.
Nu är det mer huller om buller men å andra sidan så kommer vi att packa ner det vi behöver mest - sist. Då kommer det förhoppningsvis även fram först =)

En annan grej vi funderar över är frukost på måndag morgon. Det känns ju lite som att man vill äta så enkelt som möjligt för att slippa disk och annat. Yoghurt/Fil med musli känns som ett bra alternativ. Kanske något gott bröd. - Allt för att göra flytten mer positiv för barnen. De är trots allt fortfarande liiiite osäkra på det här med att flytta och har problem med att förstå att vi ska byta hem.

Ska vi verkligen ta med oss alla leksaker - är en fråga som vi får höra ofta. - I början såg de oroliga ut men nu verkar det mest vara lek från deras sida.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0