Tur att barnen har en pappa...

Efter X antal nätter med en 2åring som sover mindre bra och som vaknar sådär mitt i natten när alla andra familjemedlemmar snarkar tryggt så är jag lagom neurotisk.

Jag - "Gaaaaah, tänk om det är något fel på henne" och googlar obskyra sömnstörningar som barn kanske kan ha om man har extrem otur.
Min man micke - "Ehh njae alltså hon är ju en tvååring"

Jag - "Ahhh något fel måste det ju vara. Inte normalt att vakna mitt i natten och vara vaken i ett par timmar när man är så liten"*
Micke - "Det blir nog bättre snart"

Jag - "Måste googla telefonnummer och beställa tid hos bvc-psykologen. Det här måste utredas och fixas"
Micke - "Du har redan glömt att Tilda (4-åringen) hade en exakt likadan period när hon var i samma ålder?"
Jag - "Ääääähum"

Tur! Tur att barnen har ett pappa med ett fungerande minne. Tur att pappan inte är lika neurotisk som mamman. Tur!




*Jag fungerar inte alls rent hjärnmässigt när jag inte sover så bra.


Kommentarer
Postat av: Irony by Linn

Mammor är bra bra!



ha det gött! =))

2009-11-24 @ 09:32:59
URL: http://linnedins.blogg.se/
Postat av: Linn

Får försöka smyga in henne lite längre fram, för jag står fast vid hur bagåvad jag tycker att den kvinnan är!!



(Vem som helst är ett psykfall utan nattsömn!)

2009-11-24 @ 09:48:24
URL: http://linn-linuspalinjen.blogspot.com
Postat av: Sanna

Hehe mammor är bäst (och även pappor ;)



Smyga ska ju inte behövas - klart att du ska skriva om henne =D

2009-11-24 @ 18:59:17
URL: http://iefterhand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0