Jäääävla hälsoval

Idag när posten kom så såg det ut som att brevinkastet hade spytt på hallmattan. Det var en hel drös med kuvert. "Kuuuuuul med räkningar" tänkte jag men så var icke fallet.

Istället så var det inte mindre än 5 brev från Landstinget Sörmland som ville informera oss om vårat vårdcentralsval.  Av någon outgrundlig anledning har vi blivit tvångslistade hos den vårdcentral där det finns mest pensionärer. Den ligger dessutom längst bort. Inte direkt ett val som en småbarnsfamilj hade gjort på egen hand.

Ok tänkte jag - det är ju säkert enkelt att byta. Men icke. Se informationen på hemsidan stod det i alla breven. På hemsidan så finns det en blankett som man själv ska skriva ut och skicka in om man vill byta. Alltså inte vidare smidigt eller enkelt. Speciellt inte om man inte har en skrivare.

Jag är inte alls nöjd mina vänner. Inte någonstans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0