Tant Prick

Idag var vi inne med lillfisen på Barnkliniken. Tydligen har hans öroninflammation kommit tillbaka och satt sig på båda öronen. Nu blir det en vända till för honom med penicillin precis som för hans storasyster. Lite spectramox dock den här gången. I kylskåpet ser det ut som ett apotek med alla penicillinflaskor.

På barnkliniken så hittade de friska barnen 2 kompisar så de roade sig själva väldigt mycket. Där fick vi träffa en underbar barnläkare som hette Charlotte (tror jag) och sen blev det lite provtagning. Både stick i fingret och prov från näsan. Det var helt klart läskigt. Jag skulle aldrig gissa på att det går att stoppa in grejer så långt upp i näsan på ett så litet barn som Henrik. Säkert 10 cm.

Precis innan vi skulle gå så dök det upp en sjukhusclown (eller vad man nu ska kalla det?) som hette Tant Prick. Underbara människa! Hon gav mina barn en väldigt positiv bild av sjukhuset och tog dem på väldigt stort allvar. (Dessutom fick hon även mig att le flera gånger vilket var ganska skönt eftersom jag var så orolig för lillfisen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0