Operation barnrum.

Nu har tiden kommit då jag är alldeles trött på hur det ser ut härhemma. Något måste göras. Leksaker måste flyttas från vardagsrum till barnrum. Men då måste det naturligtvis finnas plats för det.

Vi föräldrar (alltså jag och min man, inte tidningen) är skyldiga till att inte ha fixat iordning. Just nu har vi ingen ordning och inget utrymme och barnen blir lidande (nåja;)

Henrik ska få ta det minsta rummet på 10 kvadrat och tjejerna får dela på ett av de större. Översikt över hur det hela ska se ut kommer liiiiiite senare.


Grovplanerna är alltså följande:
  • Henrik ska ha det minsta rummet eftersom han slipper dela. Där ska alla leksaker för mindre barn förvaras OM malin nu låter dem vara.
  • Tjejerna får dela på ett av de större rummen. De ska få en våningssäng. Förmodligen en Mydal från Ikea eftersom den är vad som verkar bäst hittills. Om jag får som jag vill så ska den målas vit.
  • Förvaaaaaring!



Bilden är norpad från Ikea

I övrigt så funderar jag på färglatt i Henriks rum och Vitt/ljust i tjejernas rum. Jag har krigat mot allt det rosa och det rosa vinner. Vitt passar enklast ihop med allt det rosa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0