Förtidsrösta

Ni glömmer väl inte bort att det är valår?

Själv kommer jag att förtidsrösta eftersom jag bedrövligt nog inte har en giltig legitimation och känner jag mig själv rätt så kommer det att ta skitlång tid att 1.) Fixa ett nytt kort. 2.) Fixa ett personbevis. 3.) Ta mig till exempelvis banken och dona klart alltihopa.
Nu skulle jag ju självklart kunna ta med mig någon som kan stryka min identitet vid själva vallokalen på valdagen men hur jäkla drygt är inte det? Istället får det bli att någon stackare får följa med mig och förtidsrösta.

När det var EUval så hade jag av förklarliga skäl glömt mitt IDkort. Jag hade precis varit på en tenta och då låg det inte i plånboken utan i pennväskan jag hade med mig till tentan. Självklart glömde jag bort att lägga tillbaka det i plånboken efteråt och fick skämmas en stund när jag väl skulle rösta sen. Tack och lov så bor jag på en liten ort och jag var "känd" av röstnissarna.

Jaja tur att det går att förtidsrösta från och med den första september =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0