BVC-besöket i fredags.

Igår var vi ju som sagt på BVC. Tjockisen väger numera 9840g och var hela 68 cm lång. Huvudet var 44 cm i omkrets. Nu börjar han att bli stor. Eller i alla fall större. Dessutom ligger han på +2 på viktkurvan men -1 på längden så det är inte alls konstigt att vissa byxor sitter väldigt tight. Jag bad specifikt vid besöket innan att få min favoritsköterska B. Hon ska gå i pension om bara någon vecka och det är jag så fruktansvärt  ledsen över det. Hon har ju liksom varit med från början.  Men vi hade ett otroligt bra samtal som vanligt och jag fick dessutom krama på henne och berätta hur mycket hon har betytt för mig. Det kändes riktigt bra faktiskt.
Tydligen borde vi ha haft en läkarkontroll nu också eftersom Henrik är 6 månader men det hade sköterskan som jag hade sist ingen koll på det men nu har vi fått en ny tid för det också.

Nu undrar jag bara hur pass lång lilla söta L är och vad hon väger. Eftersom hon och Henrik är ungefär lika gamla är det roligt att ha någon att "jämföra" med  men det är helt klart tydligt att Henrik väger mycket mer eftersom han känns mycket tyngre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0