Lördag 15:e maj

I lördags kom min moster Birgitta med kusin och kusin Emmelies tillhörande hälft David på besök. Det var väldigt uppskattat av både mig och barnen. Moster bjöd på mat från Kolgrillen och Kusin+ tillhörande hälft roade barnen kungligt. Bland annat fick Malin rida på Davids axlar och hon kallade honom för Giraff.

Tilda skaffade sig dessutom sin första alldeles jätteegna kompis som hon dels lekte själv ute med och dels bjöd hem. Sen eskalerade det väldeliga. Det var rätt många små tjejer i omlopp som sprang omkring som yra höns och lekte och hade sig. Såg riktigt mysigt ut. Tyvärr så har hon fortfarande inte riktigt förstått grejen med att man måste säga till innan man går hem till någon. Vi fick en liten skrämselhicka när hon bara hade försvunnit.



Dessutom var vi på loppis i den stora lekparken och jag fyndade! Bland annat en stooooor kasse Bratzdockor som jag tidigare har sagt "över min döda kropp" men de var dels billiga och dels är det ju miljövänligt med att återanvändning ;) Dessutom blev det en kul bollgrej samt ett bilgarage. De två sista grejerna tänkte jag mest till Henrik eftersom Tilda är i största laget för sådana leksaker och i Malins fall har det bara varit barbie och dockor på sista tiden men aj vad jag bedrog mig. De har lekt ofantligt mycket med båda grejerna. Fast inte lika mycket som Bratzdockorna =/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0